FITNESS I DIJETA

Zašto je boks idealan sport za žene?

zasto-je-boks-idealan-sport-za-zene

Za boks se donedavno smatralo kako nije sport za žene. Srećom, modeli poput Gigi Hadid i Kendall Jenner reklamiraju ovu borilačku vještinu te dokazuju upravo suprotno – boks je idealan sport za žene!

Riječ je o treningu visokog intenziteta te je on kao takav idealan za postizanje kondicije, izdržljivosti i snage.

Kod boksa se aktiviraju svi mišići te su treninzi sve samo ne monotoni. Također, ova borilačka vještina pomoći će vam da se riješite stresa i negativne energije kao nijedan drugi sport.

Ipak, unatoč svemu navedenom, mnogi se, a pogotovo žene i dalje ustručavaju otići na taj prvi, probni trening.

Ako razmišljate upisati ovu borilačku vještinu, ali još uvijek niste sigurni je li to za vas, na dobrom ste mjestu. U nastavku vam odgovaramo na nekoliko najčešćih pitanja vezano za rekreativan boks.

Koja je razlika između kickboksa i boksa?

Razlika je ta što ćete u kickboksu koristiti i udarce nogama, dok je boks fokusiran isključivo na gornji dio tijela i udarce rukama.

No, iako boks ne uključuje udarce nogom, rad nogu je vrlo bitan jer sve kreće od rada nogu te ćete za udarce rukama također trebati koristiti donji dio tijela.

Trebam li imati predznanja za boks i što ću prvo učiti?

Ne trebate imati predznanja te ćete u početku učiti kako zauzeti stav, koji podrazumijeva položaj ruku, nogu i tijela.

Zatim se iz boksačkog garda izvode razne tehnike, odnosno udarci poput direkta, krošea i aperkata.

Kod kickboksa se uključuju i udarci nogama te se uglavnom rade low i high kick.

Koja oprema je potrebna za boks?

Odjeća i obuća

Preporučujemo da na trening nosite sportski topić, tajice ili donji dio trenirke, a za gornji dio odaberete majicu kratkih rukava. Na boksu ćete se dobro oznojiti, pa nije potrebno da dodatno potičete znojenje dugim rukavima.

Obuća za boks nije potrebna te možete trenirati u čarapama ili bosi. Iako je ovo pravilo kod većine klubova, prije svakako pitajte trenera trebate li donijeti obuću na trening.

Rukavice i bandaže

Najbitnija oprema za boks su rukavice i bandaže, no nemojte ih kupovati prije nego počnete s treningom i budete sigurni da je to sport za vas.

Bandaže su zavoji kojima se omata šaka, kako bi se učvrstile kosti i spriječila ozljeda.

Svi treneri uglavnom imaju nekoliko dodatnih rukavica, koje možete koristiti prvih par treninga.

Također, ako kupujete opremu preko trenera, vrlo vjerojatno je da ćete imati popust, pa svakako trenera zatražite savjet.

Trener bi vas svakako trebao savjetovati koje rukavice kupiti, jer postoje određene debljine rukavica, namijenjene rekreativcima ili profesionalcima i različitim tipovima treninga.

Kako izgleda trening boksa?

Trening započinje zagrijavanjem, koje obično traje oko 15 minuta. Zagrijavanje uključuje trčanje, vježbe koordinacije i snage, a zatim slijedi razgibavanje i spremni ste za trening.

Nakon toga oblačite rukavice i radite u parovima ili na vrećama.

Ako radite u parovima, obično jedna osoba drži fokusere dok druga udara te se izmjenjujete.

Sve češće treneri ubacuju i vježbe snage, pa možete očekivati da ćete ponekad raditi vježbe poput onih s bućicama, čučnjeve, marince i druge.

Nakon treninga slijedi istezanje.

Treninzi se obično održavaju tri puta tjedno te traju po sat vremena, no sve ovisi o klubu.

Hoću li se ozlijediti na boksu?

U rekreativnom boksu nema velike šanse za ozljedama. Na rekreativnom boksu se možete ozlijediti kao i vježbajući u teretani, no kako biste to spriječili bitno je da se dobro zagrijete i istegnete.

Sparing je namijenjen profesionalcima te se ne morate bojati da će vas trener tražiti da sparirate s nekim.

Od vas se očekuje da vježbate u paru, ali samo dok držite fokusere vašem partneru i obrnuto.

Koje su glavne prednosti boksa?

Kod boksa se aktiviraju mišići cijelog tijela te je ova borilačka vještina idealna ako želite izgubiti na kilaži ili samo definirati tijelo.

Boks je također idealan za one koji žele raditi na sebi, bilo fizički ili mentalno.

Boks će vam pomoći da se riješite stresa i negativne energije te povećate samopouzdanje.

Zanima li vas još nešto o ovoj moćnoj borilačkoj vještini? Pišite nam u komentarima, a mi ćemo vam odgovoriti u što kraćem roku. 🙂

0 Komentari
Podijeli

Komentiraj:

Tvoja Email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena*